..bezgin ve üşengeç insanların halinden anlıyorum.. yalnız değilsiniz..

27 Şubat 2009 Cuma

daha az uyumak, uyku süresini azaltmak için..

son günlerde kafamı kurcalayan projelerime daha fazla vakit ayırabilmek için, kendime yeni bir uyku programı geliştirmeye karar verdim.. bunun için biraz araştırma yaptım ve uyku süremi sağlığımı ve günlük yaşantımı tehdit etmeyecek şekilde ne kadar düşürebileceğime karar vermeye çalıştım.. bu araştırma esnasında bilmediğim bazı bilimsel gerçekler ve tuhafıma giden metodlarla karşılaştım.. uykunun da kendi içinde kısımlara ayrıldığını ve farklı safhalarının olduğunu öğrenmem benim için iyi oldu.. ancak da vinci, napolyon, lord bayron, thomas jefferson gibi değerli zatların uyguladığı ve "da vinci uykusu" olarak adlandırılan olaya girişemeyeceğimi anlamam tam bir hayal kırıklığıydı.. bu metodla her 4 saatte bir 20 dakika-yarım saat kestirerek gün boyunca ayık kalınabiliyormuş.. ancak her 4 saatte bir uyuyabilmek için boş olmak lazım.. işyerinde patorna her 4 saatte bi uyucam ben dersem, bu isteğimi pek hoş karşılamaz sanırım :)

herneyse.. gelelim neticeye.. kendi çapımda yaptığım araştırmalarım sonucunda ortalama yetişkin bir insanın günlük uyku ihtiyacının 7-8 saat olduğunu öğrendim.. bu süreden bir yarım saat 1 saat çalmak ve toplam süreyi 6-6.5 saate indirgeyebilmek açıkcası benim için yeterli olacaktır..

bu arada 4 - 5 saat uykunun yeterli olabileceğini söyleyen insanlara ve yazılara rastladım.. üstelik bu süreyi kafanıza göre belirleyebileceğinizi de söylemekteler.. zebani gibi dolaşmayı insani bir aktivite saymadıkları sürece bu iddaaların tamamıyle götlerinden uydurma olduğunu düşünmekteyim.. abartmayın lan, yatın uyuyun o kadar da değil..

tek ders sinavini hallettim.. kabus bitti.. artık mezunum..

uzun zaman olmuştu bloglamayalı.. hatta yolladığım son yazıdan bu yana 1 ay dan fazla, yolladığım son adam gibi yazıdan bu yana ise nerdeyse 3 ay olmuş.. :oooha harbiden o ha! bu kadar koyvereceğimi bende tahmin etmezdim.. ancak yapım gereği, belki biraz abartmış olabilirim, bugün girdiğim tek ders sınavını kendim için hayat memat meselesi yapınca bu şekilde bir tablo ortaya çıkmış..

kolay değil.. okulun en despot hocası, bölümün en zor dersi, üstelik ingilizce, üstelik full ezber ve benim de ezber yeteneğim sıfır.. geçmek için minumum 60 almam gerekmekte ve ben bugüne kadar girmiş olduğum bu derse ait toplam 10 sınavda en yüksek 61 almışım o da vize sınavında.. hocanın "1 puana bile ihtiyacın olsaydı veremezdim kusura bakma" diyerekten 6 ay önce girdiğim tek ders sınavında beni 5 puanla bırakması gibi etkenler üzerimde ki tüm bu baskının sebebiydi..

neyseki artık bitti.. bugün girdim.. 66 aldım.. alnımın teriyle, bileğimin hakkıyla :) ve artık bu kabus bir son buldu.. bir dönemlik bir gecikmeyle de olsa artık mezunum.. artık tüm vaktimi esas ilgi alanım internete ve canımdan çok sevdiğim kız arkadaşıma ayırabileceğim :)

bu dönem boyunca dualarını ve desteklerini benden esirgemeyen herkese çok teşekkür etmek istiyorum.. darısı mezuniyet bekleyen diğer arkadaşların başına :)