..bezgin ve üşengeç insanların halinden anlıyorum.. yalnız değilsiniz..

7 Temmuz 2009 Salı

yeni zamlı üniversite harç ücretleri..

Bugün Yök tarafından yapılan açıklama da 2009-2010 öğretim yılı için üniversite harç ücretlerine bir başka deyişle katkı paylarına %8 oranında zam yapıldığı belirtildi.. Yıllık enflasyonun % 2 ler de olduğunu göğsünü kabarta kabarta söyleyen hükümet sözcüleri, işçilere % 2.5 - 3.5 arası zam teklif eden yetkililer % 8 lik zam oranının hangi sebeple yapıldığını nasıl açıklayacaklar merak ediyorum.. İşte yeni zamlar neticesinde oluşan ücretler:

- Tıp fakülteleri 591 TL,
- diş hekimliği ve eczacılık fakülteleri 494 TL,
- veteriner fakülteleri 386 TL,
- tıbbi biyolojik bilimler ve fizik tedavi ve rehabilitasyon programları ile teknik eğitim fakülteleri 281 TL,
- işletme Fakültesi 402 TL, mühendislik, mimarlık, mühendislik-mimarlık, inşaat, makine, maden, elektrik-elektronik, kimya metalürji, mühendislik ve teknik, uçak ve uzay bilimleri, ziraat ve orman fakülteleri, mimarlık ve tasarım fakülteleri 387 TL,
- gemi inşaat ve deniz bilimleri, deniz bilimleri, su ürünleri, denizcilik, tekstil teknik ve tasarım, sanat ve tasarım, güzel sanatlar fakülteleri 316 TL,
- fen, fen-edebiyat (fen programı), dil ve tarih-coğrafya, ilahiyat, eğitim, mesleki eğitim, sağlık eğitim, sağlık bilimleri, endüstriyel sanat eğitim, ticaret turizm eğitimi, eğitim bilimleri, edebiyat, fen- edebiyat (edebiyat ve sosyoloji programı) iletişim bilimleri ve iletişim fakülteleri 284 TL,
- hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler 313 TL,
- Açıköğretim Fakültesi 71 TL,

YÜKSEKOKULLAR

- devlet konservatuvarları 589 TL,
- sivil havacılık ve yabancı diller yüksekokullarında 470 TL,
- Mesleki teknoloji, tütün eksperliği, ev ekonomisi yüksekokulları öğrencileri 227 TL, bankacılık ve sigorta, uygulamalı bilimler, ilahiyat meslek, sağlık, endüstriyel sanatlar, takı teknolojisi ve tasarımı, beden eğitimi ve spor, spor bilimleri teknolojisi, fizik tedavi ve rehabilitasyon, hemşirelik, ulaştırma, engelliler entegre yüksekokulları, tapu kadastro, sağlık hizmetleri, turizm ve otelcilik işletme ve turizm işletme ve otelcilik yüksekokulları, sivil havacılık, sosyal bilimler, teknik bilimler, su ürünleri, denizcilik, deniz
işletmeciliği ve yönetimi, adalet yüksekokulları ile ormancılık ve uzaktan eğitim meslek yüksekokulu 190 TL,

- Lisanstüstü öğrenim ücreti bir başka deyişle yüksek lisans ücreti de 239 TL'den 258 TL'ye çıkarıldı.

İKİNCİ ÖĞRETİM

Durun daha kazık bitmedi. Esas canı yananlar ikinci öğretim öğrencileri olacak..

- veteriner fakülteleri 5 bin 276 TL,
- teknik eğitim fakülteleri bin 412 TL,
- mühendislik, mimarlık, mühendislik-mimarlık, mühendislik ve teknoloji, mimarlık ve tasarım, inşaat, makine, maden, elektrik-elektronik, kimya metalürji, uçak ve uzay bilimleri, ziraat ve orman fakülteleri 2 bin 400 TL,
- gemi inşaat ve deniz bilimleri ve deniz bilimleri 2 bin 549 TL,
- fen, fen-edebiyat (fen programı) fakülteleri bin 186 TL'den 2 bin 343 TL,
- hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri 2 bin 160 TL'ye,
- dil tarih ve coğrafya, ilahiyat, eğitim mesleki eğitim, sağlık eğitim, endüstriyel sanat eğitim, ticaret turizm, eğitim bilimleri ve edebiyat fakülteleri 2 bin 426 TL,
- fen-edebiyat fakültesi (edebiyat ve sosyal program), iletişim bilimleri ve iletişim fakülteleri bin 110 TL.

- tıbbi biyolojik bilimler ve fizik tedavi ve rehabilitasyon programları bin 613 TL.

- devlet konservatuvarı 6 bin 935 TL,
- sivil havacılık yüksekokulu 5 bin 540 TL,
- mesleki teknoloji tütün eksperliği ve ev ekonomisi yüksekokulları 4 bin 430 TL'ye,
- bankacılık ve sigorta, uygulamalı bilimler, sağlık, endüstriyel sanatlar, takı teknolojisi ve tasarımı, beden eğitimi ve spor, spor bilimleri yüksekokulları ve ilahiyat meslek yüksekokulları bin 227 TL,
- engelliler entegre yüksekokulu 8 bin 605 TL,
- tapu kadastro, sağlık hizmetleri, turizm ve otelcilik, turizm işletmeciliği ve otelcilik, sivil havacılık, sosyal bilimler, teknik bilimler, uzaktan eğitim, su ürünleri meslek yüksekokulları ve adalet yüksekokulları bin 940 TL,
- denizcilik ve deniz işletmeciliği ve yönetimi yüksekokulları bin 563 TL.

Bazı bölümlerde % 500 e varan zamlar yapılmış. Allahtan korkar insan biraz.. Krizi teğet geçmek için yapılan ÖTV indiriminin acısı anlaşıldığı üzere yine vatandaştan çıkacak..

Bu ücretlerle bu ülkenin çiftçisi, işçisi, memuru nasıl çocuk okutacak.. Özel üniversitelerden ne farkı kaldı devlet üniversitelerinin..?

200 TL kredi verirken 2 bin - 3 bin TL harç istemek ne demek ya..

71 yorum:

  1. dalga mı geciyorlar bunlar ya 2milyar ne demek

    YanıtlaSil
  2. ne yapacaklarını şaşırdılar...bu ne ya..2bin500 tl...500 ü nasıl ödeyeceğimi düşünürken 2bin500 tl...şimdi bu harç paralarını nasıl ödeyeceğim diye düşünmüyorum ben...okulu bırakınca ne yapabilirim...zengin bir koca bulabilirmiyim veya en kolay ölüm nedir diye düşünüyorum..erken yaşta evlenmekte bir ölüm bu harç paralarını ödeyebilmek de..ne yapacağımızı şimdide biz şşaşırdık...

    YanıtlaSil
  3. babamın uykusu kactı ya iki cocuk okutcak işçi emeklisi bize verdiği zama bak ınsanla bu kadar mı alay edilir nasıl yapcaz teğet dio ya yuhh...

    YanıtlaSil
  4. sizde hiç vicdan yok mu bu parayı nasıl ödeyeceğiz kendinizi bizim yerimize koyun bu durumda okulu bırakabilirim ekonomik durumumuz karşılayamaz ben rıdvan

    YanıtlaSil
  5. şerefsizler...eğitim özgürlüğüymüş.yemişim böyle eğitim özgürlüğünü.ulan maaş zamlarına %5,harçlara %500...allah belanızı versin sizi...ne diyeyim artık.asabımı bozdular.

    YanıtlaSil
  6. ALLAH bu hükümetin belasını versin öğrencileri düşünen yok

    YanıtlaSil
  7. Üniversiteleri özelleştirmek isteyenler bu işlemi alıştıra alıştıra yapmaya çalışıyorlar akıllarınca.hiç kimse merak etmesin kredileri de arttırırlar kısa vadede bize tatlı gelir bu ödeme ama bir de bunun geri dönüşü var.üniversitelerin kontenjanlarını da arttırdılar ayrıca bütün üniversiteler yaz okulu sistemine geçiyor anlayacağınız Türkiye de üniversitelerin yerini hem yazın hemde kışın aktif olarak çalışacak darpaneler alıyor.acaba eğitim kalitesi de buna göre geliştiriliyor mu.üniversite hocaları kliteli mi tartışılır.kesinlikle üniversiteler de ki hocaları tamamına bir sözüm yok ancak büyük bir çoğunluğu kitapları ezberlemiş boş insanlardan oluşuyor.ayrıca laboratuarlarda içler acısı.madem harç paralarının bu oranda arttırılmasını düşünmüşler bu ücretlere nasıl layık olabiliriz diye de düşünmüşlerdir herhalde ?

    YanıtlaSil
  8. allah belanızı versin bu milletin bu kadar geliri kazancı varmı da bu kara ödeyebilsin insafsızlar.. bu kadar bir artış yaparken hiç mi düşünmüyosunuz çiftçi nasıl okutsun memur nasıl okutsun..hoş boşluktan ne yapacaklarını şaşırdıkları için düşünme gereği duşmamışlardır..bu ülkede bu kadar sorun vaken bumu kaldı yapacağınız..kimse çocuğunu okutmasın madem herkes cahil aç gezsin...

    YanıtlaSil
  9. adsız dedi ki...16 Temmuz 2009 13:02

    Bu harç ücretleri ile işçi,memur,emekli nasıl çocuğunu okutabilir.Eski ücretleri dahi ödemekte zorlanan bu millet ne yapacak şimdi.Çalışana ,emekliye yıllık en fgazla yüzde 8-10 ücreti reva görenler vergilere ve harç ücretlerine yaptıkları bu zamla aslında milletle dalga geçiyorlar.

    YanıtlaSil
  10. yök baskanı açıklamayapmışbu kadar yüksek olmayabilirmişdiyelimki %10 zamdemişpeki %200 olursa o zaman nolçak ne zaman belli olcakbu yahu

    YanıtlaSil
  11. LANET OLSUN BÖYLE ZAMMA NE YAPTIKLARININ FARKINDA DEĞİLMİ BU BAŞTAKİ GERİZEKALILAR ÖZEL ÜNİDE OKUMUYORUZ DEVLETTE OKUYORUZ AMA YAZIK GÜNAH BE KARDEŞİM KENDİNİ MEMURUN YERİNE KOY İNSAFSIZLAR AMA BEDDUA ETMİYECEĞİM HEPİNİZ ALLAHINIZDAN BULUN RESMEN HALKI SÖMÜRÜYORSUNUZ............

    YanıtlaSil
  12. arkadaşlar bu zamlar daha kesinleşmedi umarız öyle bi şey de olmaz çünkü üniversitede okuyan arkadaşlarımızın bir çogu işçi veya emekli çocugu bunu düşünürsek okuyanların çogu ünv bırakmak zorunda kalacak inş böyle bir şeyde yaşanmaz ve bizde çokta olsa eski harcların bir miktar fazlasıyla inş okuruz...

    YanıtlaSil
  13. ne diyelim bizim gibi millete müstehak bunlar...körüz biz başımıza gelenleri göremeyecek kadar...şu hükümete elleri titremeden oy verenlere hakkımı helal etmiyorum ben...onlara müstehak daha beter olsunlar...

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir uygulama yaptınız. bütün öğrenciler adına size teşekkür borçluyuz. kazığın bu kadar küçüğünü görmemiştik. gerçekten bu iktidarı tebrik etmek gerekiyo. üniversite öğrencilerinin önünü açmak için hiçbir iktidar böyle bir uygulama getirmemişti. teğet tayyibi geçer. en güzelini yaptı okuyan gelişen bi toplumun oyunu alamayacağının farkındadır kendisi. akp yi destekleyin daha büyük kazıkları afiyetle yersiniz. bu kadar acımasız ve bu kadar kendi menfaatleri dışında kalan hiçbir insanı düşünmeyen bir yaratık görmedim. ona insan diyemiyorum gemicikleri elmasları olan milleti sömüren bi korsan olur ondan anca. neyse tekrar tebrik ederiz tayyib beyi mükemmel uygulaması için

    YanıtlaSil
  15. sok daha çok sok sapla sonuna kadar kazığını

    YanıtlaSil
  16. kıçlarını koltuğa dayamışlar bizim babalar kimin umrunda..

    YanıtlaSil
  17. allah bin türlü belasını versin bunların ya biz nası ödüyecez bu kadar parayı 180 lira kredi werio ama istediği harca bak ya elimizden bişey gelmezmi bu yasanın iptal şansı yokmu yaa

    YanıtlaSil
  18. meslek yüksek okulu yani bilg. prog. ikinci öğretim fiyatını bilen var mı?

    YanıtlaSil
  19. 26 yıl çalışıp emekli olmuş bir öğretmenim.
    Maaşım 2008'de 980 TL iken 1070 oldu.Kızım işl. 2. öğretimde 1070 TL'den 2160 TL.1. Öğretim 345 öderken 375 ödeyecek.Buna kalpazanlık dersek kalpazanlara haksızlık yapmış oluruz.Onlar işlerini çaktırmadan yapıyor.Ya YÖK'te bu kararı alan millet,
    öğrenci düşmanı olanlara ne demeli.Herhalde herkesi kendileri gibi 9000-12000 TL arası maaş alıyor sanıyorlar.Hükümet bu insafsızlık ve vicdansızlığa el atmalı ki YÖK enflasyondan haberdar olsun.

    YanıtlaSil
  20. şerefsiz ler az kaldı defolun gidin size oy falan verenin allah belasını versin

    YanıtlaSil
  21. söylenecek tek söz var"ALLAH BELALARINI VERSİN"

    YanıtlaSil
  22. Allah başta cumhurbaşkanı,sonra başbakanın,sonra hükümetin sonra tüm muhalefetin sonra tüm kurumların bin belasını versin.. Amin...

    YanıtlaSil
  23. bu ne ya resmen dalga geciolar bu kdar öğrenciyle

    YanıtlaSil
  24. günümüzün şartlarında asgari ücretin ne kadar oldugunu cogumuz bilmekteyiz. aç olanlar yine aç kalacak zengin milletimizin insanları yine zengin olarak yaşayacak. hatayı bir nevi kendimizdede aramak lazım dersanelere ucuk fiyatlarda para yatıran insanlarımız bu zamlara neden oldugunu düşünmekteyim. her ne kadarda bu zamları körüklesekte cok aşırıya kaçmışlar.. ögretim görevlilerini doyurmanın bedeli olsa gerek

    YanıtlaSil
  25. ey sevgili hü
    kümetim kriz teyet geçtide harçlara bu zamlar niye ben işciemeklisi bir kişiyim ikisi üniversite ikinci ögretim olmak üzere üç tane çocuk okutuyorum lütfen bana birisi bir akıl versin.iyiki size oy vermemişim yoksa o elimi keserdim

    YanıtlaSil
  26. bence iyi oldu.Bu insanlar hak ettiği kişiler tarafından yönetiliyor.Hiç üzülmeye gerek yok akılsız başın cezasını ayaklar çekiyor.

    YanıtlaSil
  27. allah belanızı versin okumuyorum ulan... ben bukadar parayı nerden bulayım.. çaremiz okumak onu yapabilmek için bile zengin olmak gerek.. ne diyeyim allah belanızı versinn

    YanıtlaSil
  28. bu ne gardaşım yaa bu kadar param olsa okumam zaten böyle sistemin taaa anasını... bu baştakilerin yedi sülalesini, onun bunun çocukları sülalenizi sikeyim...

    YanıtlaSil
  29. BU ŞEREFSİZLERE OY VEREN SİZSİNİZ..ALIN İŞTE SÖZDE DİNİ İMANI OLANLAR DEVLETİ NASIL YÖNETİYORLAR...DAHA ÇOK ÇEKECEĞİZ..ÜNİVERSTEYİ BIRAKACAĞIM...

    YanıtlaSil
  30. lanet olsun böyle devlete böyle hükümete lanet... ulan şerefsizler madem okumak bu kadar pahalı adiler mezunlara istihdam alanı açın neden o kadar üniv. mezunu işsiz sizin gibi şerefsizlerin elinde bu ülke nereye gider daha zamanında türkiyenin bu halini gören beyinler asıldı susturuldu işinize ket vurulmasın diye astınız nice gençleri katlettiniz servetinize servet kattınız zengin iyice zenginleşti fakir dibe vurdu iyice... allah belanızı versin

    YanıtlaSil
  31. insaf yaw!!!!!! insanda biraz ALLAH korkusu olur haktan hukuktan bahsediolar öğrencinn ahını alıyorlar babalarımıza yazık asgeri ücret alan adam nasıl okutsun cocugunu sonra bu gençlik niye bozuk diye soruyorlar.hiç kendilerine sormuyorlar kimin yüzünden bu durum böyle diye

    YanıtlaSil
  32. ösym başkanının dediği lafa bak yhaa: Dersaneye o kadar para weriorlar ünv.ye gelince laf ediolar dior... Lam kitapsız o harç parasının üzerine yurtta kalıon ona para werion yemek yiyon ona werion ewe gidiş geliş yapıon ona werion. werion da werion. sen nası ikisini kıyaslayabiliyosun anlamış deilim. benim babam emekli 2,400 ü ben nası ödüyecem.. allah belanıızı wersin başka bişe demiorum. ettiğinizi bulun.

    YanıtlaSil
  33. bu saçmalık bu kadar da olur mu ya sırf okumasınlar diye mi yapıyorlar bunları sonra da haydi kızlar okula kampanyasıymiş şu hale bakın bu kızlar böyle nasıl okusunlar öğrencinin parasına bari göz dikmeyin yaaaaa

    YanıtlaSil
  34. derler derler yine seçim zamanı oy verirler.. UNUTMAYIN BUNLARI ARKADAŞLAR UNUTMAYIN!!!!

    YanıtlaSil
  35. bu ne ya allaaşkına yazın didinip bi şekil köşeye koyduğumuz paralar bi çırpıda gidiyo.. nasıl iştir neden öğrenciye bu işkence!! finansın go kart ı var allahtan biraz da ordan çekp eklicem üstüne de tamamlicam harcı da yani faizsiz maizsiz yine de bi ton para yani. lethalx35 arkadaşım ne olursa olsun okulu bırakma sakın biz de yılıp okumayı bırakırsak olmaz bu iş zaten istedikleri de bu!

    YanıtlaSil
  36. bencede yuh yani ya hem okumayı arttırmak istediklerini söylüyorlar hemde önümüze engel koyuyorlar bir memur bu harç parasını nasıl karsılayacak?

    YanıtlaSil
  37. amk:D bu ne yha....

    YanıtlaSil
  38. bunları seçip başımıza getiren aptallara ne diyeyim benim oğlum trakya bilgisayar müh. 2.öğretimi kazandı ve 2400 harç isteniyo babası yok ben nasıl ödeyeceğim bilmiyorum insaf pınarından nasip almamış insanlar başımızda olursa devlet okulu kalmayacak amerikada burs alamıyoz napalım bilmiyorum

    YanıtlaSil
  39. arkadaşlar neden bizler halk olarak kazığın budaklısını yemeye mahkumuz yaa

    YanıtlaSil
  40. Dikkat ettimde 2. ögretimde eb az artış ilahiyat da sanırım :))) ne kadar sanslılar

    YanıtlaSil
  41. siz müslümansanız ben MÜSLÜMANLIĞI BIRAKIYORUM...

    YanıtlaSil
  42. bu ne ya yıllardır üniversitenin hayalini kuruyoruz biz bu kazığı yemek için miydi yani

    YanıtlaSil
  43. Ben istanbul üniversitesini kazandım ama eğer bu yasa onaylanırsa gitmiycem.

    YanıtlaSil
  44. Üniversite harçlarında yapmış olduğunuz zam oranları ile belirlemiş olduğunuz ücretleri ve bu ücretleri onaylayanları kınıyorum.
    Devlet üniversitesinde okuyan bir öğrenciden bu kadar yüksek harç parası alınmaz.Devletimiz gençlerin okumasına teşvik mi ediyor yoksa engel mi oluyor.

    YanıtlaSil
  45. ya kardeşim ben bu ne biçim iş ya...insan bu fiyatlarla nasıl okusun a.q...

    YanıtlaSil
  46. maşallah çok güzel ya ama suç bizlerde bu insanları bizler seçiyoruz böylece ya okumayacagız yada hırsız arsız olacagız yada daha kötü şeyler yapacagız artık bilgisi olanlar degil zenginler okuyacak ne güzel ya

    YanıtlaSil
  47. ayda yılda bi okul kazandık onuda burnumuzdan getirmeyımmmm ne sartlarda okudugumuzu bı bılseler blki bıraz merhametlık gösterırler ama nerde bu devlet herseyın ansını alatıyo kımse anlamıyo alttan altan vergymıs omus bumus koyuyo zamları ozmn bız özl unv lere gıdelım devlet batsınnnn

    YanıtlaSil
  48. biz 4 kız kardeş okuyoruz hepimizde üniverste ailem memur 2. kişi 2, öğretim bu kadar zam mı olur ya allahlarından bulsunlar ya ne diyim...

    YanıtlaSil
  49. olmaz böyle bişey yaa hakikaten yazıklar olsun nasıl okuycaz bu harçlarla resmen okulu bırakın mesajı veriyorlar olmaz böyle şey sonrada eğitimsiz insan çok tabi çok olur şu hale bak lanet olsun!özel üniwden bir farkı kalmadı

    YanıtlaSil
  50. borclarinizi ögrenciden cıkarmaya kara verdi herhalde bu devlet

    YanıtlaSil
  51. ev kirasını nası cıkarcam diye dusunurken sımdı donem bası harcı nası yatırcam diye dusunuorm .bu akpye oy verenlerın allah belasını versın n dıım baska .

    YanıtlaSil
  52. Yha Bunlar Resmen Bizlerden Har(a)ç İstiyolar...!!!!

    YanıtlaSil
  53. ne demiş nasrettin hoca ''parayı veren düdüğü çalar'' buda o hesaba geldi.....
    paran varsa okursun paran yoksa kazansan dahi sana sadece koca bir NAHHHHH::! derler....
    hem ayıp hem zulüm hem saygısızlık hem vicdansızlık hemde şerefsizlikkkkkk....
    başkada bir şey demiyorummmm...
    adi herifler hastamısınız nesiniz...?
    yazık değil mi o kadar hazırlanıyorlar o kadar emek sarfediyorlar üiversite hayali kuruyorlar...
    siz kalkıp ne yapıyorsunuz üç kağıtçılığın vicdansızlığın en büyüğünü yapıp alın işte size üniversite okuyun bakalım nasıl okuyabileceksiniz bakalım.....
    YAZIKLAR OLSUNNNNNNN...

    YanıtlaSil
  54. yazıklar olsun onca işşiz çocuklarını nasıl okutacak!!!bütün yitirilenlerin hesapları neden bizlerden soruluyoki zewk-i sefasını onlar sürüolar cefası yine bize soruluyo.ben we kardeşim üniversite okuyoruz ailede tek çalışan war hangi birine yetişecek babam...

    YanıtlaSil
  55. HEPSİ YİYİCİ BUNLARIN AYIP BE ULAN ADAM EVİNE EKMEK BULAMIYO BUNLARIN YAPTIKLARINA SUNU BILIN HERKEZ SIZE BEDUA EDIYO VE HERKEZ SIZDEN NEFRET EDIYO BAKALIM BASKA NEYIMIZI ISTEYECEKSINIZ...

    YanıtlaSil
  56. zaten bu harçları ödeyecek durumumuz olsa öğrenci olmazdık biş kurardık bu ne bukadar zammı olur yuhhhhhhhhhhhh

    YanıtlaSil
  57. ulan allah bu hükümeti kahretsin ne rezillik bu ya kimsenim kimsenin düşündüğü yok devlet üni. özel üniversitelerden farkı olmadıııı bide gençlerimiz okusun istiyoruz diylar bu şekilde mi okuyacak,okutulacak bu gençler devlet esmen insanları sömürüyor böyle rezillik yok harçların zammı eksikti onu da yaptılar.........vicdan yok,mehametyok,düşünce yokk.......

    YanıtlaSil
  58. ulan ne lan bu bu hükümetin yuzunden öğrenciler cahil kalacak o hükümetin ben neyse susuyorum ulan allah belanızı versın nerden kazık sokalım dıye ugrasıyorsunuz tuuhhhh be

    YanıtlaSil
  59. ulan para yok ama sana kıyak gecıyom donumu verem mi emme borclu çıkarsın

    YanıtlaSil
  60. donumuzu da aldınız lan ne kaldı arkadaslar asıl terör budur yazıklar olsun

    YanıtlaSil
  61. valla özel üniversiteye gidin daha kardeşlerim en azından hocaların agız kokusunu çekmezsiniz,ve daha kaliteli eğitim alırsınız.bi mühendislik fak. 3.000 tl ücret ödüyorsa zengin olmak lazım mühendis olmak için :)))
    eskiden kafası olan okurdu şimdi parası olan vay be ne hale geldi türkiye bizi bu hale getiren şerefsizler utansın o makam koltukları g.tüne girsin kahn

    YanıtlaSil
  62. lan allahtan korkun biraz fakir fukaranın çocugu okumasınmı

    YanıtlaSil
  63. allahbelalarını versin bunların hepsini imralıya kapatçan

    YanıtlaSil
  64. YABANCI ÜLKELERE ÜLKEYİ SATIP ÖGRENCİLERİ DİLENDİREN İNSANLARDAN NE BEKLERSİNİZ? SÖYLEYECEK BİŞİ BULAMIYORUM SİZİN GİBİ VAMPİRLERE......

    YanıtlaSil
  65. YA BEN ZATEN 11 YIL OKUMUŞUM NE HARC PARASI ASIL SİZİN BANA PARA VERMENİZ GEREKİR

    YanıtlaSil
  66. siz nasıl bir devletsınız anlamıyorum halkınıza böyle mı yardım edıyosunuz böylemı sahıp cıkıyosunuz bu parayı nasl ödeyeckler haberınız varmı parası olmayanlar okuyup meslek sahıbı olamıyckmıı bu mudur sizin büyüklüğünüzz

    YanıtlaSil
  67. okumuyorum amk bundan sonra bende devleti hortumlucam !!

    YanıtlaSil
  68. ülkede okuyan işsiz çok ne zamı hey türkiye uyan

    YanıtlaSil
  69. oohhaaaa !!! eger boyleyse ben korkarım okuyamıcam :(:(:(

    YanıtlaSil
  70. arkadaslar banada 1600 tl harc geldı.asagıdakı adrese sıkayet yazmamız gerekıyor.sesımızı bu sekılde duyurabılırız.lutfen destek verın.

    http://basvuru.akim.akparti.org.tr/vatandas/Default.aspx?ver=11.09.2011%2002:35:01

    YanıtlaSil