daha az uyumak, uyku süresini azaltmak için..

son günlerde kafamı kurcalayan projelerime daha fazla vakit ayırabilmek için, kendime yeni bir uyku programı geliştirmeye karar verdim.. bunun için biraz araştırma yaptım ve uyku süremi sağlığımı ve günlük yaşantımı tehdit etmeyecek şekilde ne kadar düşürebileceğime karar vermeye çalıştım.. bu araştırma esnasında bilmediğim bazı bilimsel gerçekler ve tuhafıma giden metodlarla karşılaştım.. uykunun da kendi içinde kısımlara ayrıldığını ve farklı safhalarının olduğunu öğrenmem benim için iyi oldu.. ancak da vinci, napolyon, lord bayron, thomas jefferson gibi değerli zatların uyguladığı ve "da vinci uykusu" olarak adlandırılan olaya girişemeyeceğimi anlamam tam bir hayal kırıklığıydı.. bu metodla her 4 saatte bir 20 dakika-yarım saat kestirerek gün boyunca ayık kalınabiliyormuş.. ancak her 4 saatte bir uyuyabilmek için boş olmak lazım.. işyerinde patorna her 4 saatte bi uyucam ben dersem, bu isteğimi pek hoş karşılamaz sanırım :)

herneyse.. gelelim neticeye.. kendi çapımda yaptığım araştırmalarım sonucunda ortalama yetişkin bir insanın günlük uyku ihtiyacının 7-8 saat olduğunu öğrendim.. bu süreden bir yarım saat 1 saat çalmak ve toplam süreyi 6-6.5 saate indirgeyebilmek açıkcası benim için yeterli olacaktır..

bu arada 4 - 5 saat uykunun yeterli olabileceğini söyleyen insanlara ve yazılara rastladım.. üstelik bu süreyi kafanıza göre belirleyebileceğinizi de söylemekteler.. zebani gibi dolaşmayı insani bir aktivite saymadıkları sürece bu iddaaların tamamıyle götlerinden uydurma olduğunu düşünmekteyim.. abartmayın lan, yatın uyuyun o kadar da değil..

Yorumlar

  1. Kanka yine ne oldu san gözükmüyosun ortalıklarda :(

    YanıtlaSil
  2. http://friendfeed.com/e/4315e8a1-e7e7-4bd9-8005-76135b0a5c5a/renci-i-lerinde-g-revli-memurun-yapt-bir-hata-y-z/

    YanıtlaSil
  3. Sadece aptallar 8 saat uyur kitabını bi oku derim.
    Uygun şartlarda bi insana 3 saat uykunun yettiğini gördüm. ama 4 ila 6 saat arasında uyuyarak her insan dinç kalabilir. Dinlenmek için uykuya ihtiyacın yok.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar az uyumanın tek yolu kaliteli uyumak rahat elbise geniş ve yumuşacık yatak pamuk gibi yastık bunlarla 4 saat uyku size 14 saat uyku gibi gelir dinç kalkarsınız anladınız mı gerisi palavra en iyisi bu bundan başkada cözüm yok zaten yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

    YanıtlaSil
  5. Merhaba!
    Normal uyku dongusu 90 dk.lik sureler icerir. Eger uyandiginiz vakit bu 90dk sonuna denk gelirse o zaman kendinizi dinc hisseder ve uyanma problemi yasamazsiniz. Sorun; bu 90 dk lar nasil ayarlanacak??=)
    Ne kadar dogru bilmiyorum ama bir de 3-4 saatte zihin dinlenebiliyormus, gerisi de artik vucudun ne kadar dinlenmesi gerektigi ile ilgili...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

bülent ersoyun makyajsız fotoğrafı..

Mustafa Topaloğlu Obama Şarkısı Klibi Seyret İzle

2008 yılı özel üniversitelerin bölümlere göre fiyat listesi