başlamadan biten bir windows 7 deneyimi..

ulan ilk defa merak ettim; sistem kurmakla harcayacağım zamanı, herşeyi göze aldım bi beta meta ama olsun bi deneyeyim şu windows 7 yi dedim.. demez olaydım.. benim gibi üşengeç bi adama bu kadar zulüm yapılır mı?

indirme işlemine başlamadan önce bi login olduk sisteme.. sonra gereksiz bi form doldurduk.. bu bile beni sistemden soğutmak için yeterliydi ama asıl eziyet daha yeni başlıyordu :)

önce microsoft'un download yaparken bizi kullanmak zorunda bıraktığı java ile hazırlanmış indirme yöneticisi program, %16 da hata verdi.. ardından geri döndüğümde "file size mismatch" hatası yüzünden "resume" yapamıyoruz abi istersen "start over" yapalım ekranıyla karşılaştım.. lanet olsun yap bari dedim yapmadı.. bi daha dedim yine yapmadı.. bi daha dedim bu seferde "tamam abi basıp durma şu düğmeye indirme kuyruğuna aldık sizi başlicak birazdan download, az sabret" diye fırça yedim sistemden.. homurdanarak çıkan bu mesaja okey dedim.. ve beklemeye başladım..

en az bi 5 dakika geçti ve ben bu uzun süren sessizliğe daha fazla dayanamayarak bilgisayarı açık bırakıp eve gittim.. dedim o nasıl olsa kendi kendine başlar.. aradan tam 14 saat geçmişti ki sabah tekrar işe geldim.. büyük bir hevesle monitörü açtım o da ne.. daha bana sıra gelmemiş.. bu sefer fırça atma sırası bendeydi.. içimden dağ taş dere toprak amerikaya kadar gittim :D

bu saatten sonra artık bana official download dan hayır gelmeyeceğini anladığımdan illegal alternatifler aramaya koyuldum.. ne yalan söyleyeyim arayışım çok kısa sürdü ufak bir google aramasıyla anında 32-bit windows 7 ye direk link buldum.. tıkladım indirmek için.. valla da billa da anında başladı download.. içimde bir sevinç bi kıpırtı diyorum keşke dün burdan indirseydim..

herneyse yaklaşık bir 3 saat geçti.. 2.24 gb lik dosyanın 2 gb lik kısmı tam inmişti ki bu sefer de işyerinde internet bağlantısı kesildi.. kendi kendime acaba downloadı kurtarabilir miyim, resume edebilir miyim, nereye tıklasam acaba, daha kötü bişe gelebilir miydi acaba başıma diye düşünürken tak elektrikler de kesildi.. peki bu kabus burada bitti mi? hayır..

normalde bilgisayarımın bağlı olduğu UPS cihazı elektrikler gittiğinde sistemi bi 3-5 dk. idare ediyordu o nedenle bende "bari şu çalıştığım dosyalardan çıkayım da düzgün bi şekilde bilgisayarı kapatayım, elektrikler gelince bakarız bi çaresine" dedim ve işe koyuldum.. tam işimi bitirip "bilgisayarı kapat" düğmesine tıklıyordum ki UPS te neden? çünkü yeni alınan server da o UPS e bağlanmıştı.. gitti..:mad

bu artık bardağı taşıran son damla olmuştu.. daha fazla uğraşamayacağımı anlayarak başlarım windowsuna da yedisine de dedim, konuyu kapattım ve yıllardır beni yalnız bırakmayan XP sistemimin kollarına kendimi bıraktım.. ulan shipit.ubuntu dan ubuntu cd si istesem eminim ben windows 7 yi indirmeden elime ulaşırdı.. böyle işte insanları kendinden soğutuyosun microsoft, köpek ol :P

Yorumlar

  1. ne işin var windovsla görüyorsun eziyeti gel seni parduscu yapalım :)

    YanıtlaSil
  2. yap walla nasıl olcak o iş :D

    YanıtlaSil
  3. sizin gibi bilgisayar kullanmayı bilmeyen arkadaşlar yüzünden hala belkide milyonlarca insan xp nin en iyi sisten oldugunu sanıyor.vista çıktıgından beri vista kullanorum.allah düşmanıma bile xp kullandırtmasın.windows 7 ye gelince şu anda iki makinamda da windows 7 var ve beta olmasına rağmen vista dan daha kararlı çalışıyor.xp ile kıyaslamıyorum bile.yeterli sistem gereksinimleriniz olmaması ve vista kurdugunuz zaman sıkıntılar yaşamanız kesinlikle ms in sucu değil arkadaşlar.xp çıkınca herkes en iyisi 98 dedi ne oldu sonunda herkes kabul etti.sonra aynısı vista için oldu şimdi sıra windows 7 de.bu anlamsız ms düşmanlıgını anlamak mümkün değil gerçekten.nese herkese kolay gelsin.ne olur bilmediğimiz anlamadıgımız konularda yorum yaparken daha dikatli olalım...

    YanıtlaSil
  4. @adsız kardeş, bu yazıyı yazan kişi olarak 10 yıldır bilgisayar kullanmakta uzun süredir de çeşitli firmalarda bilgi işlem uzmanlığı yapmaktayım. halen daha da özel bir kuruluşta bilgi işlem uzmanı olarak çalışıyorum.. xp nin, vista nın , windows 7 nin performansını emin ol benim kadar test etmemişsindir. Her gün elimin altından geçen makine sayısını ben bile unuttum. microsft bile windows vista da sıçtığını kabul ederken, microsft türkiye ofisinde çalışan samimi arkadaşlarım bile "evet hakkaten berbat bi sitem, düzelecek inşallah" derken, vistanın performansı hakkında yorum yaparak, karşındaki insanı bilgisizlikle suçlayacak kişi sen misin? ayrıca microsoft un avukatı mısın? yazıyı okumadan yorum yazdığın da besbelli.. zira yazdığım yazıyı okumuş anlayabilmiş olsaydın, benim sadece windows 7 yi indirme sürecinden rahatsız olduğumu, yazılımın özellikleri hakkında bi yorum yapmadığımı görmüş olman gerekirdi.. bence buralarda ahkam keseceğine oturup dersine çalışmalısın.. çünkü seninde dediğin gibi anlamadıgımız konularda yorum yaparken daha dikatli olmalıyız..

    son olarak miscrosoft düşmanı falan da değilim, tam tersine hayranıyım bile diyebilirim.. bir dipnot olarak bunu da ekleyeyim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

bülent ersoyun makyajsız fotoğrafı..

Mustafa Topaloğlu Obama Şarkısı Klibi Seyret İzle

2008 yılı özel üniversitelerin bölümlere göre fiyat listesi