..bezgin ve üşengeç insanların halinden anlıyorum.. yalnız değilsiniz..

23 Kasım 2008 Pazar

çinde yapımı devam eden devasa köprü..


yüksekliği yaklaşık 320 metre olan bu köprü belki dünyanın en uzun köprüsü değil ama eminim en piskopat köprüsü.. 2 dağın arasına yerleştirilecek olan köprünün başları arasındaki mesafe o kadar uzunnmuş ki, köprüyü oluşturan referans halatlar bi baştan diğer başa roketlerle fırlatılmış :oha ayrıca köprü henüz inşa halinde olduğundan cesur işçiler o kadar yükseklikte hayatlarını hiçe sayarak malzemeleri 5e 10lar üzerinde taşıyolar.. bu habere dair ne kadar araştırsam da bi video bulamadım o nedenle fotoğraflarla idare edeicez artık.. birde unutmadan köprünün ismi "büyük siduhe köprüsü" ve çinin hubei bölgesinde inşa edilmekte..

gta 4 oyunu videoları..

nette dolaşırken, 3 aralık 2008 tarihinde konsollar için olan versiyonunun satışı başlayacak olan grand theft auto ya da kısa adıyla gta nın son versiyonu gta 4 e ait videoları buldum.. favori oyunlarım arasında olan gta 4 ün çıkmasını bende sabırsızlıkla bekliyorum ama minik eee pc 1000 H ımın bu oyunu kaldırıp kaldıramayacağında şüpheliyim :D herneyse buyrun izleyin:

oyunun içeriği açısından videoları izlemeden önce doğum tarihinizi belirtmeniz gerekiyor.. anladınız siz onu :D

22 Kasım 2008 Cumartesi

gmail ve live mail kapışıyor..

microsoft live mailin ya da daha da bilinen adıyla hotmailin tasarım ve kullanılabilirik açısından tekrardan düzenlenerek, kullanııcılarının beğenisine sunuluşunun üzerinden henüz çok kısa bir süre geçmişti ki; google, internet kullanıcılarına mail hizmeti sunan gmail servisinde tema desteeği vermeye başladı.. açıldığı günden bu yana aynı sabit tasarımı kullanan gmail hesabınızı artık 20 den fazla temayla kişiselleştirebilirsiniz.. buna benzer bir hamle de geçtiğimiz yıllarda microsoft tan gelmişti.. gmail kullanıcılarına sınırsız alan kullanımıyla ilgili müjdeyi verir vermez microsoft ta mail kotasını kişi başı 2 gb a çıkarmıştı..

benim şahsi fikrim hotmail her ne kadar ülkemizde çok popüler olsa da hantallığı ve kompleks dizaynı nedeniyle ne kadar gelişse de gmailin yanına yaklaşamıyor.. çevremde tanıdığım hotmail kullanan insanların büyük bir kısmı ya bilgisayarla yeni tanışmış insanlar, ya da mail hesaplarını yalnızca msn e girmek için kullananlar.. bu portreden de anlaşılabileceği üzere live mail türkiye pazarında gmailin çok daha önünde gözüksede global pazarda evrim bile geçirse sanırım gmaile hiçbir zaman yetişemeyecek..

21 Kasım 2008 Cuma

yahoo'yu kim kurtaracak..?

bundan yaklaşık bi 8 sene önceydi internetle ilk tanışmam.. o zamanlar hatırlıyorum zar zor bağlanan cihannet dial-up bağlantımla ne zaman nete girsem ilk girdiğim site hep yahoo olurdu.. google nedir bilmiyodum.. bi çok kişide bilmiyodu.. maillerimi yahoo dan kontrol ediyor, aramalarımı altavista dan yapıyordum.. ama işte gün geldi devran döndü.. google aradan geçen 8 yılda bir çığ gibi büyürken yahoo da o çığın altında kaldı.. geçtiğimiz şubat ayında microsoftun yaptığı 42 milar dolarlık teklifin reddedilmesi ise yahoo'nun kaderini etkileyen belkide en büyük yanlış karar oldu.. şu günlerde yahoo nun hisseleri şirketin şatafatlı günlerinde ki değerlerinden çok çok uzaklarda.. 19 dolar değerinde ki hisselerini artislik yapıp 31 dolar veren microsofta satmayan yahoo bu da yetmezmiş gibi microsoftun 34 dolarlık teklifini de reddetti.. bugün ne oldu peki? yahoo nun hisselerinin değeri 14 dolara kadar düşmüş durumda.. aşağıda yahoo nun hisselerindeki son bir yıllık değişimi görebilirsiniz..

tüm bunların üzerine kaptanın gemisini terketmesi misali yukarda resmini görebileceğiniz yahoo kurucu ortağı ve aynı zamanda ceo su jerry yang ın görevinden ayrılması şirketi resmen akbabaların önüne attı.. aslında akbabalar değil akbaba desek daha doğru olacak sanırım.. zira yahoo nun bu durumundan en çok hazzeden microsoft olsa gerek.. kıroyum ama para bende felsefesiyle yahoo yu eninde sonunda mutlaka alacaklarına inanıyorum ben..

20 Kasım 2008 Perşembe

trt net internet sitesi yenilendi..

bugün itibariyle trt internet sitesini yenilemiş.. yeni tasarımı ben şahsen beğenmedim.. herkes bbc ye benzediğini düşünüyor ama ben pek onunla da bağlantı kuramadım.. hoşuma giden tek şey sitenin artık 30 farklı dilde yayın yapıyor ve ziyaretçilerine podcast desteği veriyor oluşu.. çok fazla kişi kullanmasa bile teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek podcast hizmetini geçte olsa hizmete sokmaları güzel bir artı.. bunların haricinde sitede görebildiğim kadarıyla .net altyapısı tercih edilmiş.. son zamanlarda zaten kurumsal sitelerde .net e doğru bir kayma olduğu aşikar.. php popülerliğini yitiriyo sanki yavaş yavaş.. ama ben bunun sebebini .net teknolojisinin php den daha kaliteli olmasına değil yalnızca tasarım ve yazılım firmaların pazarlama stratejilerine bağlıyorum.. herneyse trt nin sitesi bence yenilenmeyle çokta güzel bi hal almamış ama yinede gelişmeler umut verici :)

futbol yorumcuları ne kadar kazanıyor..

geçtiğimiz günlerde hakan şükürün yüksek bir maaşla trt ekranlarında yayınlanan stadyum programında spor yorumculuğu yapmaya başlaması baya bi eleştiri almış, gündemimizi de uzunca bi süre meşgul etmişti.. tartışmaların odak noktası hakan şüküre verilen paranın bu ülkenin vatandaşlarının cebinden çıkmasıydı.. herneyse.. tartışma uzayınca bu sefer spor yorumcularının kazandıkları paralar gündeme geldi.. sizde acaba hiç merak ettiniz mi bütün bir hafta boyunca gözlerden ırak takılan, sonra da hafta sonları tv ekranlarına çıkıp bi kaç saat maçlar hakkında yorum yapan yorumcular kaç para kazanıyor..? işte liste:

- rıdvan dilmen: 700 bin dolar (ntv)
- erman toroğlu: 500 bin dolar (lig tv)
- hakan şükür: 700 bin ytl (trt 1)
- sergen yalçın: 400 bin ytl (ntv spor)
- ahmet çakar: 350 bin ytl (show tv)
- hakan ünsal: 350 bin ytl (ntv spor)
- hıncal uluç: 300 bin ytl (ntv)

türkiyede bu işten en çok ekmek yiyen yorumcular işte bu listedekiler.. bunların haricinde kanal 24ten deniz gökçe; tribün ateşi programında binbir türlü şebeklikler yapan, fenerbahçe forması giyen, kulağına küpe takan adnan aybaba, engin verel, hayri hiçler; TRT’de stüdyo futbol programından ömer üründül ve mehmet demirkol; kanaltürk’teki telegol’de ziya şengül, gökmen özdenak, tanju çolak ve cem papila program başına 1.5 ile 3 bin ytl arasında kazanarak bu işten ekmek yiyenler arasında..

seda sayan marketing işine giriyor..

nette gezinirken "seda sayan marketing" ve "orkide hareketi etiler" adı altında yayınlanan bir google reklamı dikkatimi çekti.. siteye girdim inceledim biraz seda sayanın tam da düşündüğüm gibi bi işe giriştiğini gördüm.. hani sıkça kullanılan bi replik vardır ya "şerefsizim aklıma gelmişti" diye.. bu da aynı onun gibi.. çevrenizde mutlaka görmüşsünüzdür avon kozmetik ürünlerini pazarlayan kadınlar kızlar falan.. seda sayanda bu tarz bi iş yapmak isteyen bayanlara; "ben yurt dışından pahalı kozmetik ürünleri getircem, sizde etiler sosyetesine bu ürünleri pazarlayacaksınız" diyor ve ekliyor "gerekli marketing eğitimi ve lojistik altyapıyı da sunacam size arkanıza da koskoca seda sayan markasını yapıştırcam.. sizde ürünlerimi satacaksınız hem siz kazanacaksınız hemde ben.." ev hanımları ve boş vakti olan kişiler ya da pazarlama yeteneğine güvenen vatandaşlar içinbu kriz ortamında güzel bir iş fırsatı.. kişisel görüşüm; her ne şekilde olursa olsun, bu tarz şöhret sahibi insanların günlük hayatlarında kazandıkları paraları reel sektörde değerlendirmeleri hoşuma gidiyor.. bir nevi girişimcilik..

19 Kasım 2008 Çarşamba

asus eee pc 1000H netbook'uma nihayet kavuştum..

dikkatinizi çekti mi hiç bilmiyorum ama blogumun sağ tarafında ki menüde kendi çapımda ufak bi wish listim var.. :D pek fazla kişinin dikkat ettiğini sanmıyorum zira bugüne kadar oradan bişe görüpte bana hediye eden birsi çıkmadı hiç.. herneyse.. o menüyü uzun zamandır meşgul eden oyuncaklardan birsi olan asus eee pc 1000 H marka netbook uma geçtiğimiz günlerde nihayet kavuştum.. işlerden güçlerden vakit bulup bir türlü ayrıntılarını yazmaya fırsatım olmadı.. ama başlangış mahiyetinde bu post ta fena sayılmaz.. ilerleyen günlerde -_- (üç çizgi) nick li arkadaşın yaptığına benzer kendi çapımda ufak bir inceleme yazısı yazmayı bende düşünüyorum.. zira gördüğüm kadarıyla şu anda piyasada bi eee pc çılgınlığıdır almış başını gidiyor.. iPhone un şöhretine ulaşır mı ulaşmaz belki ama her ne kadar iki cihaz farklı kategorilerde olsa da fiyat/performans olarak ondan daha kullanışlı bi teknolojik oyuncak olduğunu söyleyebilirim.. her neyse şimdilik bu kadar yazalım bakalım önümüzdeki günlerde biraz daha kasarız :)

türkiye avusturya maçı golleri görüntüleri..

herşey güzel, maç zevkli, heyecanlı dakikalar,şu ana kadar atılmış dört gol falan filan.. tüm bunların hepsi bi yana da bu maçta gollerimizi atan ve yakın zamana kadar canımız ciğerimiz fenerbahçemizde top oynayan yıldızların, yani tuncay ve aurelio nun esrarcengiz bi şekilde takımdan bedelsiz olarak ayrılışları insana daha bi değişik duygular tattırıyo be yaw..

13 Kasım 2008 Perşembe

kurtlar vadisinde çalan müzikler, şarkılar, parçalar..

her ne kadar son günlerde sapıtıp saçmalasa da, prison break dizisinin çakması hüvviyetine bürünse de severek izlediğimiz ve merakla takip ettiğimiz kurtlar vadisi pusu dizisinde çalan parçaları ve arkaplan müziklerini nette arkadaşlar sağolsunlar derlemişler.. emeklerine sağlık diyoruz.. buyrun burdan dinleyebilirsiniz..

internetten online videolu gitar dersleri..

internet üzerinde yeni açılan jamplay.com adresli bir site poptan, rock'a, jazz dan diğer müzik türlerine hem klasik hem akustik hemde elektro gitar dersleri vermekte.. yeni başlayanlar kadar profesyonellerinde faydalanabileceği sitede ders niteliği taşıyan onlarca da video bulunmakta.. gitar heveslilerine ve/veya öğrenmek isteyenlere duyurulur..

bundan bi iki sene önce açılmış olsaydı bu site belkide bende bu sayede gitara devam ederdim.. bi hevesle aldığım gitara maksimum 2 ay katlanabildim.. o gün bugundür odamın duvarında dekor mahiyetinde asılı durmakta :D

11 Kasım 2008 Salı

hemşireden şoke eden pozlar..

israilde ünlü bir hastanede 13 yıllık hemşire olan adı bizde saklı resimdeki hemşire yeni doğan prematüre bir bebkle bu fotoğraları hatıra olsun diye çektirince bütün dünyanın tepkisini çekmiş.. e haklı ama dünya.. yani bi insan bu kadar mı gerizekalı olur, düşüncesiz olur, şapşal salak ya.. parmak kadarcık gözleri daha açılmamış sabiye yaptığı muameleye bak.. o yavrucak bi mikrop kapsa bi bişe olsa nolcak.. hesabını nerede vereceksin.. bide öle böle bi pozda değil eni konu kanguru gibi cebine sokmuş çocuğu ya.. sana şimdi burdan bişe derdim ama RTÜK dinlemede olabilir o yüzden demiyorum.. Allahından bul, insafsız maymun.. hödük..!

10 Kasım 2008 Pazartesi

ilginç bir hastalık: seks bağımlılığı..

yanda fotoğrafını görmüş olduğunuz ingiliz bayan terri hunter, 25 yaşında olup bugüne kadar tam 1000 farklı erkekle birlikte olmuş.. o ha be ne kaçarmış dediğinizi duyar gibiyim.. ama yaftalamadan düşünün.. kendisi asla bi hayat kadını olmadığını söylüyor.. bu işi para için ya da zevk içinde yapmadığını söylüyor.. kendisi sahip olduğu ve tedavi aradığı ilginç rahatsızlığı nedeniyle kimi zaman sokakta yürürken suratına bile bakmayacağı kişilerle ilişkiye giriyormuş.. tıp dünyası da bu konuda çaresiz.. henüz arkadaşın rahatsızlığına bir çare bulabilmiş değiller.. :/ bu arada bu haberin asparagas olduğunu düşünenler ingiliz News of The World gazetesine bakabilirler..

9 Kasım 2008 Pazar

bayram değil seyran değil blograzzi beni neden sevdi..

az önce blogumun istatistiklerini incelerken, blograzziden son bi kaç saat içerisinde baya bi ziyaretçi geldiğini farkettim.. beni işkillendiren bu gelişme sonucu blograzziye girip sıralamamı kontrol ettim ve birde ne göreyim.. 1 lira tam 165 sıra birden sıçrayarak tüm bloglar arasında 86. sıraya kadar yükselmiş.. geçtiğimiz günlerde sitem dolu sözler içeren ve blograzzide bi mantık hatası olduğunu söyleyen buradan görebileceğiniz bir yazı yazmıştım.. ya yazı etkisini gösterdi ya da blograzzi yine saçmalıyo.. ama ne yalan söyleyeyim, yükselmek güzel.. XO.

5 Kasım 2008 Çarşamba

serdar ortaç video sitesi: sortube..

youtube den esinlenerek kendisine pikniktube sitesini açan beyazıt öztürkün ardından bu seferde online video sitesi furyasına serdar otaç katılmış.. sortube.com (yani serdar ortaç tube) adresinden erişilebilen sitede pişkniktube den farklı olarak sadece serdar ortaç a ait videoların varlığını gördüm.. gerçi çok fazla girip dolaşmadım incelemedim ama görebildiğim kadarıyla öyleydi.. vatanımıza milletimize hayırlı olsun.. peh :/

4 Kasım 2008 Salı

abd başkanlık seçimleri sonuçları.. obama mı mccain mi..?


aylardır 9000 km öteden gündemimizi meşgul eden amerikan başkanlık seçimleri için oy verme işlemi bugün başladı.. ve görünen o ki obama ilk oylamada rakibi mccain e fark atmış durumda.. en azından öyle söyleniyor.. beyaz saraya zenci bi başkan geçer mi geçmez mi, geçerse kaç sene yaşar gibi tartışmalar eminim bundan sonra da devam edecek ama benim istediğim tek şey ortalığın birazcık durulup şu doların biraz düşmesi.. yoksa millet çene çalarken yine olan bize oluyo.. :/

3 Kasım 2008 Pazartesi

paniğe gerek yok herşey kontrol altında..


tamam soğukkanlı olmak güzel birşey ama bu kadar da soğukkanlı olunmaz ki canım :D

1 Kasım 2008 Cumartesi

1 lira nereye gidiyor..

zaman zaman kişisel blogum 1 lira nın gidişatı ve gelecek planları hakkında yazılar yazmak hoşuma gidiyor.. en son ağustos ayında az zamanda büyük işler başardık şeklinde bir yazı yazmıştım.. o zamandan bu zaana yaklaşık 3 ay geçti.. bakalım bu arada blogda ne gibi değişiklikler olmuş.. hedefler ne duruma gelmiş..

şimdi öncelikle pagerank değerimiz 4 oldu.. yükselmesi için uğraşmadım desem yalan olur ancak yinede beklemiyordum açıkçası kısa vadede 3ten 4e geçiş.. ama güzel oldu yani.. bu yükselmeyle bir çok alt sayfanın pr değeri de 3 olmuş durumda.. 4 olanlar bile var hatta..

alexa da ise aylardır süren yükseliş trendi son günlerde ilk kez düşüşe geçti.. sebebi ise malum.. işe girdiğimden dolayı bloga çok fazla yazı ekleyemedim geçen ay buna bağlı olarak hitlerde de bir miktar azalma oldu.. geçtiğimiz günlerde blogger da kapatılınca hitler sıfıra vurdu ancak paniğe gerek yok.. herşey eskisi gibi olmaya yavaş yavaş başlıyor.. 200k nın altına tam düşecekken 250k lara çıktık yeniden ama bu sadece 1 ay sürer.. 1 ay içerisinde yeniden 200k sınırını zorlayacağımı düşünüyorum..

blograzzi ile uğraşmaktan vazgeçtim.. zira birçok kişiden duymuş olmama rağmen inanmadığım şeylerin artık gerçek olduğunu düşünüyorum.. sebepsiz yere sıralamam da düşüşler gözlemledim.. pr arttığı halde, alexa arttığı halde, technorati rank arttığı halde, google da index li sayfa sayım arttığı halde blograzzi de nedense puanım hep düşüyor.. heralde çok fazla yorum yazmıyorum fazla haşır neşir olmuyorum sistemle ondan olsa gerek.. arda kutsal'ın biraz el atması lazım sanırım.. :D

ağustos ayında ki hit hedeflerimden şu an içi oldukça uzağım.. belirli günlerde 7-8k hit aldığım yine oldu ancak günlük ortalama 5k yı yakalamam daha çok var.. :/ şu an 1.5 - 2k arasında dolanmaktayım..

onun haricinde belkide en büyük gelişme artık bloguma sponsor kabul etmeye başlıyor olmam.. yan tarafta görebileceğiniz 125*125 lik kutulara buradan görebileceğiniz şartlarla sponsor almaya çalışıcam.. fiyatların yeterince cüzi olduğunu düşünüyorum.. eminim oralar boş kalmicak.. ilerleyen günlerde bu konuyla ilgili de bi yazı yazmayı düşünüyorum..

şimdilik öne çıkanlar bunlar.. üşenmeden okuduysanız eğer tebrik ediyorum sizi.. hakkaten böyle ziyaretçilere can kurban.. :)

bayan arayan baylar..

bu ilanı tesadüf eseri bi seri ilan sitesinde gezerken gördüm.. noktasına virgülüne dokunmadan sizlerle paylaşıyorum :D

" şanlıurfa siverek divan köyü murat müjdeci ve kenan morcu mavi "

" Biz murat müjdeci ve kenan morcu mavi her birimiz devletten üç ayda bir olmak üzere 750 ytl maaaş alıyoruz.Ayrıca tarlalarımız var biz evlenmek için kız arıyoruz.lütfen bizinle kontağa geçiniz.tarlalarımız ve evimiz vardır.acil evlenecek bayan arıyoruz.bayan arayan bay.bayan arıyorum.kız arkadaş arıyorum "