..bezgin ve üşengeç insanların halinden anlıyorum.. yalnız değilsiniz..

6 Temmuz 2008 Pazar

D vitamini, ne ise yarar, nerelerde bulunur..

D vitamini; hayvansal gıdalarda yani tuzlu su balıkları, balık karaciğer yağı, yumurta, süt ve tereyağında bulunur.. Gençlerde günlük 2.5 mcg (100 IU) ihtiyaç vardır..

eksikliğinde; Raşitizm hastalığı oluşur.. bu hastalıkta Ca/P metabolizması bozulur.. kalsiyumun barsaklardan emilimi azaldığı zaman, serum, kalsiyum miktarı da azalır, kalsiyum ihtiyacı artar.. bu durumda kalsiyum miktarını regüle etmek için kemiklerden kalsiyum mobilasyonu başlar.. bu olay devam ettikçe de kemiklerde yumuşuma ve deformasyonlar olur..

fazlalığında ise yumuşak dokularda, kalp, deri, akciğerde, mineralizasyon görülür. böbreklerde oluşan kireçlenmeden dolayı, böbrek işlevleri bozulur.. kalp damarlarında kireçlenme görülebilir..

8 yorum:

  1. D VİTAMİNİ SÜT,YUMURTA VE BALIKTA VAR AMA BEN BUNLARIN HİÇBİRİNİ SEVMİYORUM MALESEF:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:[:{

    YanıtlaSil
  2. BEN BUNLARI SEWİYORUMM YUMURTA HARİÇ ÖZELLİKLE YOĞURT YAKLAŞIK 4 SENEDİR HERGÜN Bİ KASE TÜKETİRİM UMARIM BU İŞE YARAR YAŞIMDA GEÇ KALMADIM ÇÜNKÜ ŞU ANDA 17 YİM=)...

    YanıtlaSil
  3. Boy uzaması için D vitaminin büyük yararı oluyomuş , ayrıca yoğurt gibi süt ürünlerini gece yatmadan yemenizi tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  4. a ve d vitamini vücut icin cok önemlidir
    her zaman yeteri kadar alınmalıdır

    YanıtlaSil
  5. bn bunları sewiyorum hepsını tüketiyomm.

    YanıtlaSil
  6. BEN 15 YAŞINDAYIM HER VİTAMİNDEN ALIYORUM PATLICAN VE MANTAR HARİÇ BÜTÜN HERŞEYİ SEVİYORUM VE BİRDE YUMURTA BEYAZINI SEVMEM SARISI ÇOK GÜZEL

    YanıtlaSil
  7. ARKADAŞLAR KURBAN KESİLDİĞİNDE CİĞER YAPARLARSA MUTLAKA YİYİN

    YanıtlaSil
  8. ben çorba haricinde her şeyi seviyorum

    YanıtlaSil