..bezgin ve üşengeç insanların halinden anlıyorum.. yalnız değilsiniz..

5 Temmuz 2008 Cumartesi

çin malı otomobillerin fiyatları.. chery fiyat araştırması..

geçtiğimiz günlerde ülkemizde satış izni olan çinli otomobil üreticisi chery, mermerler otomotiv distribütörlüğünde satışlarına nihayet başladı.. yıl içerisinde türkiyede 10,000 otomobil satışı hedefleyen uzakdoğulu üretici, bu hedefine sahip olduğu ekonomik modeller ve ucuz fiyatların avantajını kullanarak erişmeye çalışacak gibi gözüküyor.. peki harbiden bu arabalar ucuz mu? gerçekten değer mi o paraları vermeye..? cevap veriyorum hemen: evet.. harbiden ucuzlar.. "alır mısın peki sen?" diye sorarsanız bana: cevabım yine evet olur mu bilemem.. çünkü arabaların güvenliği hakkında bi garanti bulamadım herhangi bi yerde.. onun haricinde donanım ve teknik özellikler bakımından arabalar harbiden müthiş.. bide şöle EuroNCAP testlerinde en az bi 4 yıldız falan aldıklarını görürsem o zaman kesin alırım gözüm kapalı.. çok ciddiyim.. yandaki otomobilde mesela, pardon o otomobil değil jeep oluyo.. herneyse.. bu jeepte ABS+EBD standart.. sürücü + yolcu hava yastığı standart.. 4 tekerlekte disk fren standart.. uzaktan kumandalı merkezi kilit + immobilizer + alarm standart.. yol bilgisayarı + klima + ön sis farları standart.. radyo/cd çalar + mp3 çalar standart.. stereo ses sistemi standart.. ve tüm bunlar dahil aracın fiyatı sadece 34,000 YTL.. bence bir jeep model için, bir SUV için sudan ucuz bir fiyat (tabiki türkiye koşullarında).. 3,000 YTL daha verirseniz elektronik lima + sunroof + deri döşemeye de sahip olabilirsiniz.. hadi bu yinede bütçenize pahalı geldi.. bi modeli daha var.. adı alia.. onun fiyatı ise 21.000 YTL civarlarından başlıyo.. onun donanımı da hemen hemen böle.. haksız mıyım ama harbiden ucuz değil mi..? sonuçta yani çin malı bile olsa heptende teneke olacak değil ya..? bide adamlar 3 yıl / 100,000 km garanti vermişler.. bi taraflarına çok güvenmeseler bu garantiyi de veremezler sonuçta..? biraz daha bekleyelim ve görelim.. bakalım zaman ne gösterecek.. ama eğer tutulursa bu çin malı otomobiller, piyasada deprem olur.. deprem..

2 yorum:

  1. Ben iki haftalık cherry tıgo forza kullanıcısıyım.Bu aracı alırken yalnızca kendi gözlem ve beğenime göre hareket ettim.Yaklaşı 15 gündür kullanıyorum.İlk izlenimlerim bu aracı alacak arkadaşlar için referans olsun.
    1-Aaraç görünüm olarak cok hoş ve havalı
    2-Teknik donanımı yaptığım araştırmalara göre şimdiki piyasadaki araçlara göre üst seviyede
    3-İç hacim ve kullanım kapasitesi gayet iyi ve yeterli.
    4-1,6 motor 120 hp 144 tork yeterli güç sağlıyor.
    5-Türkiyenın her tarafında servis ve ucuz yedek parça var.
    6-4x2 önden çekişli şehir içi kullanıma uygun bir jeep.
    7-Islak zeminde sert virajlarda yüksek hızlarda denedim.Sonuç mükemmel.
    8-Bu fiyata kesinlikle değer.
    9-LPG uyumlu ve garanti kapsamında daha ne olsun?

    YanıtlaSil
  2. bu araçları alacakların dikkatine çin malının garanti ve servisi tamam iyi olabilir ama geri satışıda düşünmeliler bu arabalar piyasada fazla tutulmaz çünkü çin malına herkesin önyargısı var en basit telefonlardan başlayalım telefonlar bile 3 güne ozuluyor

    YanıtlaSil