..bezgin ve üşengeç insanların halinden anlıyorum.. yalnız değilsiniz..

2 Şubat 2008 Cumartesi

pezevenk kelimesinin hikayesi..

sağdan soldan bi şekilde duyduğumuz, öğrendiğimiz; kelimeleri, deyimleri, bilmemneleri orda burda heryerde kullanıyoruz.. peki ama acaba gerçekte o kelimenin ne anlama geldiğini bilio muyuz? bilmemiz çok mu önemli? hayır çokta önemli değil.. ama bilsek daha güsel olmas mı :silly

eet bu bağlamda yola çıkarak dilimizde "kadın satan" anlamına gelen "kadın satan insanlara" söylenilen (bababa ibneye bağ nasıda google'a oynuo :D) pezevenk kelimesi aslında; orjinali "pejavend" olan, dilimize farsçadan girmiş bi kelimeymiş.. o dildeki anlamı ise kapı kolu, kapı tokmağı falanmış.. o tarz bişemiş.. türkçeye ilk girdiğinde ise "kapıda bekleyen adam" anlamında kullanılıomuş..

şimdi anladınız mı pezevenk kelimesinin hikayesini?.. ii, güsel..

bu arada pezevenk demişken aklıma çok eğlenerek izlediğim bi filmden bi replik geldi.. :D süper ot (orjinali: how high) isimli filmde tecrübeli pezevenk yanında staj gören pezevenge hayatını anlatırken:

-ben daha pezevengim
-hayır ben daha pezevengim
-hayır hayır ben daha pezevengim
-bak dostum benim büyük büyük büyük babam bir pezevenkti.. büyük büyük babam ve büyükbabam da bir pezevenkti.. hatta babamda bir pezevenkti.. ben pezevenklik pezevenklik oldu olalı pezevenklik yapan bi aileden geliyorum..
- hey adamım sen harbiden tam bi pezevenkmişsin..

böle bişedi işte hatırlayabildiğim kadarıyla.. :D

1 yorum:

  1. demek ki kapıda beklemek kötü bi şey deilmiş.....

    YanıtlaSil