2007 nobel kimya ödülü alman bilim adamı gerhard ertl e gitti..

artık son sınıfa geldim, potansiyel bir kimyager olarak toplumumuza kendi çapımda bilimle ilgili haberleri sunmak görevim mi oldu öle bişeler işte herneyse.. bu seneki (sene 2007) nobel kimya ödülü, isveç kraliyet bilim akademisi tarafından alman bilim adamı gerhard ertle verildi.. hatırlayacağınız üzere bu sene fizik dalında nobel ödülü de yine bi alman bilim adamına verilmişti (harbiden hatırlayan varmı?) bu sene almanalara karşı bi yalakalık söz konusu sanki.. :/ dönelim kimyaya; ödül gerhard ertl in katı yüzeyler üzerindeki kimyasal işlemler üzerine olan çalışmaları için verilmiş.. hatta ingilizcesi de şu şekilde: "for his studies of chemical processes on solid surfaces".. bu çalışmalar ne işe yarıyo diye soracak olursanız tahmin edebileceğiniz gibi birçok işe yarıyo :) ozon tabakasında ki delikten arabalarımızda ki katalizatörlerin çalışma mantığına kadar yapay gübre sanayine kadar bir çok konuya ışık tuttuğunu söyleyebiliriz genel olarak.. ayrıca çok merak eden ve ingilizcesine güvenen arkadaşlar nobelin kendi sitesindeki basın bültenini okuyarak olayın tamamına hakim olabilirler..
dipnot: kendisi bu ödülle ayrıca 10 milyon isveç kronunun da sahibi oldu :D

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bülent ersoyun makyajsız fotoğrafı..

Mustafa Topaloğlu Obama Şarkısı Klibi Seyret İzle

2008 yılı özel üniversitelerin bölümlere göre fiyat listesi